فرماندار بافق : تجلیل از خبرنگاران، احترام به تلاش های آنان است

بافق "علی حسن پور:حسین ندافیان در آئین تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه خبری شهرستان گفت: رمز موفقیت خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی انعکاس صحیح اخبار است.


"حجه الاسلام سلیمانی" در مراسم تجلیل از خبرنگاران و تلاشگران عرصه خبر که سه شنبه شب در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی، تلاش خبرنگاران رسانه های محلی در انعکاس مطلوب اخبار و رویدادهای شهرستان را قابل تقدیر بیان و اظهار امیدواری کرد: شما عزیزان در انجام رسالت خویش و تنویر افکار عمومی باید امانتدار، عدالت خواهی، رعایت کرامات انسانی، اصول اخلاقی و ایجاد امید به آینده را در انعکاس اخبار و رویداد ها رعایت نمایید تا اعتماد مردم را بدنبال داشته باشد.


امام جمعه بافق نقش بسزای خبرنگاران را در فرهنگ سازي جامعه بسيار والا و انكارناپذير دانست و گفت: حرفه خبرنگاري از مشاغل حساس و بسيار تخصصي است و نقش تأثيرگذار آن در جامعه بر كسي پوشيده نيست.


در ابتدای این مراسم فرماندار بافق با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت شهید عرصه خبر ، شهید محمود صارمی روز خبرنگار را به خبرنگاران شهرستان تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاران با انديشه، فكر، هنر، عملكرد و حتي از طريق لنز دوربين خود مي توانند موجب پاسداشت ارزشها و دستاوردها شوند كه اين امر نشان از مسئوليت سنگين آنها دارد.


حسین ندافیان حرفه خبرنگاری را والاتر از یک شغل ارزیابی کرد و افزود: خبرنگاری در واقع یک رسالت است و خبرنگار در این عرصه باید راه را نشان دهد نه اشخاص و چهره ها را ، بايد خبر را آنطور كه هست ، منعكس نمايد نه آنطور كه ميخواهد و اگر اینگونه باشد خبرنگار می تواند به هدف والای خود دست یابد.


فرماندار شهرستان بافق، خبرنگار با صداقت و خبر صحیح را محبوب مخاطب جامعه دانست و تصريح كرد: انعكاس درست و صحيح اخبار و عملكرد مسوولان نظام در جامعه موجب دلگرمي مردم به انقلاب و بيمه شدن نظام اسلامي خواهد شد.


ندافیان تاکید کرد: بي‌شك از جمله پشتوانه‌هاي مهم خبرنگاران اعتمادسازي و امين بودن بين مردم با انعكاس اخبار حقيقي و شفاف است، كه در اين صورت حرفه خبرنگاري حرفه‌اي شريف پراهميت و با ارزش است.


ندافیان انتقاد سازنده را از ویژگی های رسانه و مطبوعات خواند و گفت: ما در مقطع هایی نیازمند انتقادهای دلسوزانه و با نقد اصلاح هستیم، نقد هایی که کینه توزی و غرض شخصی نداشته باشد چرا که کینه توزی و غرض شخصی در نقدهای اصلاح کننده به جامعه ضربه مهلکی وارد می کند.


فرماندار بافق ضمن اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران خواستار بهبود شرایط خبرنگاران و اهدا تسهیلات به آنان شد.


در پایان این مراسم از 12 نفر از اصحاب مطیوعات محلی، خبرگزاری ها و خبرنگاران برتر شهرستان تجلیل شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا